fredag 25. februar 2011

Jungelby og 4-stjerners middag!




På fredag var jeg, Liana, Celine og Emma (bestevenninnen til Celine) i "Jungelby" i Tønsberg. Dette hadde vi planlagt tidligere i uke, men det var like før de planene gikk i vasken.. Lillegull var jo ikke helt i slaget torsdag, og kastet opp 4 ganger midt på dagen :( Hun var stort sett pigg, men jeg merket at hun ikke var helt "på topp"! Heldigvis ga det seg, og hun spiste bra før hun la seg :o) Hadde ikke blitt noen tur i lekeland med en spy syk unge for å si det sånn! Alle tre var blid, fornøyd og storkoste seg på sin egen måte :o) (.. og da koser mamma'n seg også ;o) ) Her er noen bilder fra vår dag i Jungelby:


Strålende fornøyd!



Celine i farta!



Lillegull koser seg også!


Celine og Emma svever i lufta!


Liana likte latten til mamma (som selvsagt var tom;o))..



..men ble ikke mindre tørst av den grunn!



Celine og Emma har fått seg unormalt søtt "skjegg"!



Etter jungelby dro vi hjem med Liana til pappa'n sin, og ut for å kjøpe inn ting vi trengte til Celine og Emmas hobbyprosjekt.. Innkjøpene var 2 stk speil på Rema 1000 (30 kr stk!!), klistermerker, glitterpenner, og fjær! Her er resultatet:

De er så flinke :o)




Kvelden kom, og roen senket seg.. Min kjære er super flink på kjøkkenet (han er jo utdannet kokk ;o) ), så han "disket opp" denne retten som smakte himmelsk! Ovnstekt ytrefilet av svin surret med bacon, hasselbakte poteter, gratinerte tomater, og stekt sopp med bacon.. NAM!! Du er bare best gutten min ;o* Etter dette fantastiske måltidet var det bare til å innta sofaen, og bli der ;o) Takk for i dag... zzz...






Så var det lørdag, og Celine skulle ha overnattingsbesøk av Emma. Denne dagen hadde jentene planlagt i over en uke, for i dag skulle de lage mat til oss! Veldig inspirert av " 4-stjernes middag" satt de sammen en fantastisk meny, og underholdning ble det selvsagt også! Her er noen bilder fra den flotte kvelden:





Forrett: kjeks m/ulike oster, oliven og hvitløk!
(Veldig godt, og var lagt opp fint før jeg rota det til ;p)


Hovedrett: Taco!
(Alltid godt, aldri feil! Jeg stekte kjøttdeigen ellers gjorde de resten!)


Lillegull var også med, og fikk smake litt :o)


Underholdning!
To sanger, og dans :o) Så flinke!!


Dessert: Smoothie
(Ett ord: Himmelsk!)


Så var det tid for vurdering av kvelden.. Vi ga dem vurderinger først for maten, og så stemningen. Middagen hadde jo vært helt fantastisk, så det var jo absolutt ingenting å trekke for! Full pott: 24 av 24 poeng :o) Jentene gikk opp å lekte, og vi inntok sofaen for å se den legendariske filmen " The Bodyguard"!! Dette er en film jeg har sett utallige ganger, mens Even derimot så den for første gang i går! Selv om kvaliteten ikke er på topp, så bare elsker jeg denne filmen!!!




Dagen i dag har vært ganske rolig og avslappende. Vi har bare kost oss inne, hatt besøk, og spist deilig svinesteik til middag! Nå skal jeg lage ferdig de siste takkekortene til dåpen.. Gøy å lage de selv, men tar litt lengre tid enn å bestille ferdige over nett..! Legger ut bilder når jeg har levert de ut :o) Ha en fortsatt flott søndag folkens!




3 kommentarer:

  1. Hørtes ut som en fantastisk helg. Jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært på besøk på leeengeee, særlig når jeg ser hvor stor Liana har blitt. Lover å komme en tur snart :)
    Klem

    SvarSlett
  2. Takk begge to <3<3 Ja den var veldig koselig <3 Your lways welcome :oD
    Klemmer <3

    SvarSlett